Εταιρική επικοινωνία. Η θετική ανταπόκριση δεν είναι δεδομένη
Τι καλύτερος τρόπος από το να διαφημίσεις το προϊόν σου μαζικά , στέλνοντας ηλεκτρονικά μηνύματα. Σωστά; Σωστά.
Έχεις μαζέψει αρκετά e-mails με
διάφορους τρόπους μέχρι σήμερα, σου
έδωσε και το φιλαράκι από τη δική του δουλειά καμιά 1000αριά και άλλα τόσα ο «σύμβουλος»
από δική του βάση «αξιόπιστη» . Τα στέλνεις και περιμένεις την θετική τους ανταπόκριση
μόλις μάθουν τα νέα σου. Σωστά; Λάθος .
Αυτό τουλάχιστον δείχνει μια έρευνα που έγινε στις Η.Π.Α , τον
Σεπτέμβριο του 2014 σε 2000 άτομα
ηλικίας 18-55 . Σύμφωνα με την έρευνα , μόνο το 15% δεν θα αντιδράσει σε άσχετο
μήνυμα και απλώς θα το διαγράψει. Το υπόλοιπο
μάλλον αντιδράει έντονα και καθόλου θετικά με το 20% να δηλώνει μάλιστα πως θα σταματήσει να αγοράζει προϊόντα της εταιρείας
που του έστειλε το άσχετο μήνυμα.
Σύμφωνα με τις αντιδράσεις που
αναφέρθηκαν :
67% θέλουν να διαγραφούν από τη λίστα των e-mail της
εταιρείας
43% δηλώνουν πως θα αγνοούν στο εξής κάθε μελλοντική επικοινωνία με
την εταιρεία
32% Σταματούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα ή την εφαρμογή της εταιρείας
13% Διαμαρτύρονται για τη στάση της εταιρείας στα κοινωνικά δίκτυα
Η έρευνα αυτή είναι μια καλή απόδειξη πως, η μαζικότητα στην
επικοινωνία που εξασφαλίζουν η τεχνολογία και τα κοινωνικά δίκτυα, δεν είναι από
μόνα τους στοιχεία που εξασφαλίζουν μια επιτυχημένης
προώθηση. Χρειάζεται να ξέρεις πως τα
χρησιμοποιείς και σε ποιον απευθύνεσαι. Η
τεχνολογία δεν είναι απλά η εξέλιξη της «ντουντούκας» που απλώς διαλαλούσε το
εμπόρευμα και όσοι περισσότεροι το άκουγαν τόσο καλύτερα.
Στην πραγματικότητα σήμερα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Επειδή
εύκολα θα σε ακούσουν «όλοι», πρέπει να ξέρεις τι λες, πως, σε ποιον και πότε το λες.
Ακούγεται λογικό αλλά δεν είναι αυτονόητο. Τουλάχιστον αυτό αποδεικνύει
η καθημερινή πρακτική που βιώνουμε όλοι μας όταν ανοίγουμε το ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο.
Μακροπρόθεσμα, αυτή η ψευδαίσθηση επικοινωνίας ίσως να έχει και πιο
αρνητικές συνέπειες. Γιατί δίνει έμφαση στη ποσότητα, των μηνυμάτων ας πούμε, που μετριέται εύκολα από τον καθένα και
παραβλέπει την ποιότητα του περιεχομένου τους, που για να αξίζει, απαιτεί σχέδιο,
προετοιμασία και ανάλογη εμπειρία. Που σημαίνει απλά πως, όποιος έχει προφίλ στο facebook δεν είναι
κατά συνέπεια κατάλληλος να διαχειριστεί
την επικοινωνία και να χτίσει την εικόνα της επιχείρησης προς τα
έξω.
Στις δύσκολες εποχές που ζούμε, η δυνατότητα μαζικής, τακτικής και
φτηνής επικοινωνίας είναι αυτό που κάθε επιχειρηματίας ονειρεύεται. Αν όμως η
επικοινωνία ανταποκρίνεται μόνο σ’αυτά χωρίς να έχει ουσία και περιεχόμενο που
να αξίζει τόσο για αυτόν, που την οργανώνει, όσο και για τους αποδέκτες του, παύει να είναι μια αμφίδρομη αποτελεσματική
επικοινωνία και γίνεται μια διαδικασία που σταδιακά μειώνει αντί να αυξάνει τα μέλη της «κοινότητας» που παρακολουθούν με
ενδιαφέρον την επιχείρηση του
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου